PROJEKTAI
Hey.lt - Nemokamas lankytoju skaitliukas
© 2017 Visos teises saugomos
Sprendimas: webmanija.lt

 

PROJEKTAS  „VAIKŲ DIENOS CENTRAS- PILNAVERTĖ VAIKYSTĖ RUKLOJE“

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra ir Jonavos rajono savivaldybės administracija 2014 m. spalio 3 d. pasirašė projekto „Vaikų dienos centras-pilnavertė vaikystė Rukloje“ įgyvendinimo sutartį.  Šio projekto tikslas – stiprinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą socialinės rizikos šeimoms ir integruoti jas į visuomenę pilnaverčiam gyvenimui. Projekto uždavinys – įsteigti vaikų dienos centrą nenaudojamose Ruklos J. Stanislausko pagrindinės mokyklos patalpose pirmame aukšte, viename korpuse ir rusyje, kur būtų suremontuotos patalpos ir nupirktos priemonės bei įranga socialinės rizikos šeimų vaikų užimtumui. Numatoma, kad vaikų dienos centras savo veiklą pradės 2015 m. liepos mėnesį. 

 

 

 

     Jei kas paklaustų, kokia buvo mūsų mokyklos pagrindinė Mokyklų pažangos projekto „Geresnių mokymosi pasiekimų link“ idėja, nedvejodami atsakytume Ugdymo plėtotės centro metodininkės Vilijos Zeliankienės žodžiais, kad „...viena iš svarbiausių sėkmingo ugdymo ir mokėjimo mokytis kompetencijos prielaidų – vaikų motyvacija mokytis. Šiuolaikinio ugdymo tikslas – ne vien suteikti dalyko žinių ir išugdyti gebėjimų, bet visų pirma motyvuoti mokinį sąmoningai mokytis visą gyvenimą ir ugdyti savimi pasitikinčią, atsakingą, kompetentingą asmenį. Jei mokinys nėra motyvuotas, negalima tikėtis gerų mokymosi rezultatų, deja, dažnai mokyklose susiduriama su problema, kad net ir gabūs mokiniai stokoja motyvacijos mokytis“. Tad ir mes tikėjome, kad šiuolaikiškas mokinių motyvavimas padeda pagerinti jų pasiekimus.
     Lapkričio mėnesį prasidėjo darbų karštinė – projekto veiklų įgyvendinimas. Skubėjome tokiu tempu, nepagalvodami apie save, artėjančias šventes, kasdieninius rūpesčius, kartais prasilenkdami vieni su kitais tik „labas“, tarsi ištirpome „lapkričio mėnesio laike“. Žinojome tik tai, kad tai svarbu visai mokyklos bendruomenei.
     Jei yra pradžia, tai yra ir pabaiga, kai „darbų karštinė“ baigiasi. Dabar galime pasidalinti mintimis, akimirkomis ir nuotaikomis, kaip mums sekėsi įgyvendinti aktualią idėją – ugdant mokinių kompetencijas siekti aukštesnių mokymosi pasiekimų.
     Džiaugiamės, kad šiame projekte tarp laimėjusiųjų buvome lyderiai. Tad ir toliau pasiryžę tobulėti, kūrybiškai spręsti problemas, išbandyti naujoves. „Ar sugavome motyvaciją?“ –lieka visada atviras klausimas.

Ir kitoms Lietuvos mokykloms linkime sėkmės pasitinkant naujus iššūkius!

                                        Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gitana Lemkienė

 

PROJEKTO „GERESNIŲ MOKYMOSI PASIEKIMŲ LINK“ VEIKLŲ KALEIDOSKOPAS

 

SEMINARAS MOKYTOJAMS  „SKAITYMO GEBĖJIMŲ UGDYMAS ĮVAIRIŲ DALYKŲ PAMOKOSE“

     2014 m. gruodžio 1 d. mokykloje vyko seminaras mokytojams „Skaitymo gebėjimų ugdymas įvairių dalykų pamokose“, kurį vedė lektorė Zita Nauckūnaitė – Lietuvos edukologijos universiteto Lietuvių kalbos didaktikos katedros docentė, UPC Kalbų ir meninio ugdymo poskyrio vedėja.
     Seminaro metu įgijome žinių ir kompetencijų šiomis temomis:
1. Mokymo(si) proceso valdymas, skaitant dalykinius tekstus;
2. Teksto suvokimo strategijų tikslingas taikymas;
3. Šiuolaikinės mokinių kartos teksto suvokimo ypatumų suvokimas ir pritaikymas praktikoje.
     Direktoriaus Dariaus Mockaus iniciatyva organizuojamo posėdžio metu mokytojai pasidalino įspūdžiais apie seminarą – reflektavo „Ką naujo sužinojo? ir „Ką ir kur tai panaudos?“. Diskutuodami grupėse padarėme išvadą, kad sėkminga pamoka yra ta, kai veiklos įdomios, metodai veiksmingi, dauguma mokinių pasiekia uždavinį ir padaro pažangą, bet, svarbiausia, kai kartu su mokiniais planuojama, ką galima daryti kitaip. 

 

 

INTEGRUOTŲ TIKYBOS-DAILĖS PAMOKŲ CIKLAS „KALĖDINĖ KRAITĖ“

     Organizuojant integruotų tikybos – dailės pamokų ciklą vyravo šventinė Kalėdinė nuotaika. Buvo suplanuotos kelios veiklos šia tema: integruotų tikybos - dailės pamokų ciklas „Kalėdinė kraitė“ 5a klasėje ir mokinių akcija ,,Laukime Kalėdų kartu“ 1-4 klasėse.
     Pamokų metu ne tik kalbėjome apie Adventą, artėjančias šv.Kalėdas, išmokome pasigaminti Adventinius vainikus, tačiau svarbiausias akcentas buvo tai, kad akcijos metu mokiniai iš klasės į klasę nešė žinią apie Adventą ir kiekvienai klasei dovanojo pagamintus Adventinius vainikus.
     Mokinių atsiliepimai apie įvykdytas veiklas byloja daugiau nei įamžintos akimirkos nuotraukose:
     „Išmokau daryti Adventinį vainiką. Sužinojau, kad vainikų puošimui tinka įvairios medžiagos, kaštonai, kankorėžiai, samanos“. Silvija Šliužaitė 5a kl.
     „Aš esu Gytis. Ir aš kūriau Adventinį vainiką. Deja, pirmą pamoką nieko neatsinešiau, pamiršau. Tačiau mūsų mokytojos geros, todėl davė medžiagų mano vainiko pagrindui ir jo puošimui. Man teko skubėti, tačiau aš džiaugiuosi savo darbu. Labai ačiū klasės draugams už pagalbą. Norėčiau, kad tokių pamokų būtų daugiau.” Gytis Kriščiūnas 5a kl.
     „Man labiausiai patiko daryti patį vainiką, jį puošti, nes nei karto nebuvau to daręs. Gražesnį padaryti nesigavo, bet ir taip gražų padariau. Mokytojos padėjo, ačiū. Norėčiau dar vainikų pagaminti. Labai patiko“. Justas Šukštulis 5a kl.
„Man labai patiko tokios integruotos dailės - tikybos kalėdinės pamokos, per kurias pynėme Adventinius vainikus, kalbėjom apie Adventą. Tai įdomios, visai kitokios pamokos“. Gabija Krikštaponytė 5a kl.

                                                              Tikybos vyr. mokytoja Jolanta Kiudulienė
                                                          Dailės ir technologijų mokytoja metodininkė Edita Janavičienė

 

 

 

INTEGRUOTAS ANGLŲ KLB. – GEOGRAFIJOS PROJEKTAS „MANO ŠALIS – LIETUVA“

 

     Lapkričio 26 d. Jonavos rajono Ruklos J. Stanislausko pagrindinės mokyklos 9 klasės mokiniai su mokytojomis K. Galvydyte ir A. Orechoviene  vyko į integruotą anglų kalbos – geografijos pažintinę ir edukacinę pamoką – ekskursiją „Mano šalis - Lithuania”.
     Pirmoji ekskursijos stotelė –Trakų pilis bei jos apylinkės. Nors oro sąlygos nedžiugino, bet pilies muziejaus aplankymas paliko gražų įspūdį. Mokiniai domėjosi istoriniais faktais, architektūra, turėjo galimybę patys nusikaldinti monetas su Trakų pilies atvaizdu. Dalindamiesi įspūdžiais vykome į Vievį, Kelių muziejų. Tai - antroji stotelė, kurioje mūsų laukė muziejaus gidas p. Juozas.  Jis pasakojo apie šio muziejaus įkūrimo istoriją. Turėjome unikalią galimybę tarsi prisiliesti prie vienos iš seniausių Lietuvoje  kelių tiesimo technikos, matėme senuosius autogreiderius, asfalto volus, buldozerius. Dauguma kelių tiesimo technikos pavadinimų mokiniams buvo negirdėti, daugelis sakė, jog yra matę tik senuose filmuose. Kelių muziejaus patalpose yra įrengtas zoologijos kampelis, kuriame įvairių žvėrelių ir paukščių iškamšų asmeninę kolekciją eksponuoja p. Juozas, muziejaus gidas.
     Kelionė tęsėsi į Kauno hidroelektrinę. Tai didžiausia atsinaujinančius energijos išteklius naudojanti hidroelektrinė Lietuvoje. Pastatyta 1960 m. ant Nemuno vagos, aukščiau Kauno miesto. Turėjome galimybę pabuvoti pačiame Nemuno dugne, stebėti turbinų darbą, klausytis Kauno HE darbuotojo pasakojimų apie hidroelektrinę, jos statybos istorinius faktus, bei hidroelektrinės reikšmę Lietuvos ūkiui. Sužinojome, kad Kauno HE buvo suteiktas Lietuvos Prezidento A. M. Brazausko vardas. Moksleiviams labai patiko Kauno marių panorama. Įspūdžių išties daug.
     Ketvirtoji stotelė – Kauno pilis. Tai jau paskutinis mūsų ekskursijos objektas. Į pilies teritoriją įžengėme jau temstant, tad pilies apšvietimas jai suteikė didingumo. Gido pasakojimas ir galimybė pabuvoti pilies rūsiuose suteikė moksleiviams neišdildomą įspūdį, tad ir užduotys po edukacinės pamokėlės buvo įveikiamos.
     Tądien mūsų kelionė po Lietuvą baigėsi. Ji paliko neišdildomą įspūdį ir grožio bei gėrio pajautimą. Laikas bėga, palikdamas savo pėdsaką, jis neužmaršina ir neištrina gėrio ir grožio, laikas gali keisti tiktai formas ir požiūrius.

Geografijos mokytojas A.Orechovienė
Anglų klb. vyr. mokytoja K. Galvydytė

 

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS LAIPIOJIMO CENTRE  „MIEGANTYS DRAMBLIAI“

 

     2014 m. gruodžio 12 d. 8b kl. mokiniai vyko į Kauną į edukacinį sportinį užsiėmimą laipiojimo centre „Miegantys drambliai“.
     Mus pasitikęs instruktorius pademonstravo filmuką ir papasakojimo apie laipiojimo sportą. Mokiniai sužinojo, kokios yra laipiojimo sporto rūšys ir, kad šis sportas reikalauja didelės ištvermės ir gero psichologinio pasirengimo, nes varžyboms naudojamos dirbtinės laipiojimo sienos su prisuktais kybiais, imituojančiais natūralią uolą. Laipiojama ne tik uolomis ar kalnais, bet ir pastatais – toks būdas vadinamas buildering (laipiojimas pastatais). Jis dažniausiai propaguojamas šalyse, kuriose nėra uolų (prie tokių priskiriama ir Lietuva).
     Šį laipiojimo būdą išbandėme ir mes. Mokiniai turėjo įveikti vieną už kitą sudėtingesnes trasas/kliūtis. Vėliau žaidė komandinius žaidimus, kurių metu turėjo padėti draugui bei kovoti ne tik už save, bet ir už komandą. Smagiai praleidę laiką, visi suprato, kad laipiojimas yra ne tik sportas , bet ir laisvalaikio praleidimo būdas.
     Grįždami namo, vieningai sutarėme, kad tokie užsiėmimai ugdo klasės bendrystės jausmą bei moko turiningai leisti laisvalaikį.

                           Klasės vadovė Gitana Lemkienė

  

  

 

CHEMIJOS IR INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PROJEKTAS „NAUDINGOSIOS  IŠKASENOS“

   Lapkričio 11, 12 dienomis Jonavos rajono Ruklos J. Stanislausko pagrindinės mokyklos 9 klasės mokiniai buvo supažindinti su projektu, vyksiančia veikla, jo tikslais ir uždaviniais. Projekto dalyviams buvo skirtos užduotys: naudojantis IT, biblioteka bei vadovėliais rinkti pirminę medžiagą.

     Lapkričio 19 d. projekto dalyviai devintokai vyko į Jonavos „Neries“ pagrindinės  mokyklos Uolienų ir mineralų muziejų. Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos geografijos mokytoja Eugenija Bieliauskaitė pravedė edukacinę pamoką. Ji supažindino mokinius su muziejaus uolienų ir mineralų kolekcija. Mokiniai ne tik pamatė, kaip atrodo uolienos, bet ir galėjo palaikyti jas rankose. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai atliko testą, o  geriausieji buvo apdovanoti skirtukais.
    Gruodžio 2 - 3 dienomis integruotų chemijos ir informacinių technologijų pamokų metu mokiniai rengė pateiktis: susisteminę ir apipavidalinę turimą informaciją, pristatė savo draugams ir buvo įvertinti pažymiais.

Chemijos mokytoja Lina Bruzgienė
informacinių technologijų mokytoja Daiva Šimaitienė

 

 

 

 

„TEATRAS – PASLAPTINGA IR MISTINĖ VIETA, SLEPIANTI DAUG INTRIGUOJANČIŲ PASLAPČIŲ“

     Valstybinio jaunimo teatro aktorė Aušra Pukelytė sukūrė spektaklį - ekskursiją, skirtą supažindinti vaikus  su vidine ir nematoma teatro dalimi. Kelionėje po teatrą ji, pasakodama įvairias istorijas apie teatro pastatą, lydėjo  žiūrovus ten, kur paprastai netenka pabuvoti eiliniam teatro lankytojui: į grimo ir persirengimo kambarius, siuvyklą, kostiumų sandėlį, milžiniškas dekoracijų laikymo patalpas.
     Ekspedicijos dalyvių laukė netikėtumai:  sutikta mistinė teatre klaidžiojanti  Elenos Oginskienės šmėkla, sulaukta minkštų Gauruočio apkabinimų, o teatro grimerių dėka patys mokiniai pavirto personažu ar pasimatavo įmantrius kostiumus.
     Ekskursiją vainikavo Aušros Pukelytės vaidinama pasaka apie išmintingąją princesę, kurios metu buvo galima pamatyti visas spektaklių metu naudojamas technines įmantrybes.
     Po edukacinio užsiėmimo 4a kl. mokiniai apie patirtus įspūdžius sakė, kad tai norėtų pamatyti dar ir dar kartą.

Pradinio ugdymo vyr. mokytoja Edita Šereikaitė

  

 

 

INTEGRUOTA LIETUVIŲ KLB. – GEOGRAFIJOS PROJEKTINĖ VEIKLA „MANO MIESTELIO ISTORIJOS“

 

     Pažinti savo gimtąjį kraštą – tai džiaugtis jo žmonių literatūriniu palikimu, grožėtis gamtovaizdžiais, pažinti kultūros paminklus, pajausti krašto dvasią, patenkinti savo estetinius poreikius, praturtinti žiniomis visas atminties kerteles.

     Jonavos rajono Ruklos J. Stanislausko pagrindinės mokyklos 9 – 10 klasių mokiniai  vyko į integruotą lietuvių kalbos – geografijos pažintinę ir edukacinę pamoką – ekskursiją „Mano miestelio istorijos“. Ši išvyka remiama Mokyklų pažangos 2014 m. konkurso projekto „Aukštesnių pasiekimų link“ lėšomis.
     Pirmoji ekskursijos stotelė – Jonavos raj. Skarulių Šv. Onos bažnyčia. Mokiniai susidomėję klausėsi Jonavos Krašto muziejaus muziejininkės Ramunė Ruzgienės pasakojamų istorijų  apie Skarulių bažnyčią. Juos nustebino faktas, kad bažnyčios  statybai buvo naudojami kiaušinių baltymai. Aplankėme  kapus, esančius bažnyčios teritorijoje.
     Šveicarijos miestelis - antroji stotelė. Tautodailės ir amatų centre mokiniai turėjo unikalią galimybę tarsi prisiliesti prie lietuviško senojo kaimo, jo amatų, mūsų senolių buities. Matė senovines audimo stakles, kai kurie pirmą kartą pamatė liną, aplankė staliaus dirbtuvių, bitininkystės, žiniuonės kambarėlius.
     Praulių kaime esančioje  žymaus rašytojo dramaturgo Raimundo  Samulevičiaus sodyboje  moksleiviai  daug klausinėjo apie rašytojo kūrybą, vartė jo knygas, skaitė dramų ištraukas. Ne vienas prisipažino, kad pirmą kartą išgirdo apie tragišką dramaturgo Raimundo Samulevičiau likimą, sužinojo apie jo gyvenimo būdą, pomėgius.
     Ketvirtoji stotelė – Žeimiai. Čia yra nuo XVIIIa. išlikęs parkas, kuriame – apie 20 rūšių augalų ir liepų alėja, dvaro svirnas , kumetynas, arklidė. Vaikščiojome po dvaro menes, susipažinome su senoviniais sienų dažymo būdais, apžiūrėjome XVIIIa. drabužių mados stiliaus kolekciją.
     Ekskursiją tęsėme Žeimių dvare. Mokiniai sužinojo, kad  prie dvaro yra Žeimių koplyčia, nuo XVIII a. išlikęs parkas, kuriame yra apie 20 rūšių augalų ir liepų alėja, dvaro svirnas, kumetynas, arklidė. Pabuvojome dvaro viduje. Jo gyventojas Domas aprodė kambarius, papasakojo apie senovinius sienų dažymo būdus,  priatatė XVIIIa. darbužių mados stiliaus kolekciją.
     Priešpaskutinė stotelė buvo Kulvos geomorfologiniame draustinyje ties aukščiausia Jonavos rajono vieta – Kulvos ozo gūbriu. Čia palaidotas Jonavos krašto šviesuolis – Abraomas Kulvietis. Mokiniai sužinojo, kad Kulvietis palaikė ryšius su garsiais pasaulio mokslininkais. Yra išlikęs jo bibliotekos sąrašas, kuris duoda pakankamai aiškų supratimą apie jo išsilavinimą. Be antikinės grožinės literatūros klasikų – Homero, Ezopo, Sofoklio, Euripido, Vergilijaus ir kitų leidinių, joje buvo Platono, Aristotelio, Ptolomėjaus, Plutarcho, Cicerono veikalų, „Civilinės teisės“ 4 tomai, nemaža kalbos mokslo, taip pat religinių protestantiškų knygų. Tai rodo, kad Kulvietis buvo didžiausias ano meto eruditas lietuvis.
     Pakeliavę po Jonavos rajono miestelius, išgirdę jų istorijas, pasigrožėję  žymiomis vietomis, įgyję literatūrinių, geografinių ir istorinių žinių, atkeliavome į paskutinę mūsų maršruto stotelę – Jonavos Šv. Jokūbo bažnyčią. Jos rūsiuose palaidoti vyskupo Juozapo Kazimiero Kosakovskio (1737-1794 m.), Lietuvos didžiojo etmono Simono Martyno Kosakovskio (1741- 1794 m.), generolo Juozapo Antano Kosakovskio (1772-1742 m.), Napoleono I adjutanto palaikai.
     Ekskursijos metu įgytas žinias moksleiviai apibendrino ir įtvirtino viktorinoje. 

Ekskursijos organizatorės, projekto vykdytojos:
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Regina Šereikė
geografijos mokytoja Aušra Orechovienė. 

 

 

 

MATEMATIKOS PAMOKA 1 KLASĖJE „SUDĖTIS IR ATIMTIS IKI 7. LAPŲ ŠOKIS“

     2014-11-19 d. Ruklos miestelio parke vyko matematikos pamoka 1 klasėje „Sudėtis ir atimtis iki 7. Lapų šokis“. Netradicinėje aplinkoje buvo ugdomos matematinės dalykinės kompetencijos:
1. Mokiniai žaisdami  atliko sudėties ir atimties veiksmus iki 7, įtvirtino skaičiaus 7 sandarą;
2. Stebėdami aplinkoje esančius objektus kūrė uždavinius.
3. Įsitraukdami į bendrą veiklą ir aktyviai dalyvaudami joje, mokiniai domėjosi naujais dalykais, supančia aplinka, stebėjo, mokėsi išklausyti kalbantįjį, bendradarbiauti, valdyti emocijas ir jausmus.
     Priemonės, padalomoji medžiaga ir užduotys buvo parengtos panaudojus Mokyklų pažangos 2014 m. konkurso projekto „Aukštesnių pasiekimų link“ lėšas.
     Pamoką vedė 1 klasės vyr. mokytoja Gitana Čičinskienė

 

 

 

INTEGRUOTA LIETUVIŲ KALBOS - FIZIKOS  EDUKACINĖ IŠVYKA „MANO LIETUVA“

     Ekskursijos organizatorės ir vykdytojos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Regina Šereikė, geografijos mokytoja Aušra Orechovienė.
     2014 m. gruodžio 11d. 5ab ir 7 klasių mokiniai aplankė Trakuose esančią pilį, susipažino su Lietuvos istoriniu, kultūriniu, gamtiniu ir literatūriniu paveldu.  Prie Galvės ežero mokytojos  Regina ir Aušra  papasakojo „Ką byloja Trakų pilių mūrai: legendos, padavimai, tradicijos“, prisiminė  Maironio eilėraštį „Trakų pilis“ ir kaip dėl jos nykimo sielojosi poetas bei siejo dabartį su istorine praeitimi.
     Kelių eismo muziejuje Vievyje mokiniai  susipažino su kelininko profesija,  kelių tiesimo ir tvarkymo senaisiais  įrankiais, mašinomis, vežimais, kelio ženklais, mokėsi teisingai juos pavadinti,  papildė   ir praturtino kalbinį žodyną.
     Lietuvos aviacijos muziejuje Kaune susipažino su  aviacijos istorija, aviacine technika, lakūno profesija, pagilino bei įtvirtino gamtos pažinimo, fizikos mokslų bei kalbinių  techninių terminų žinias.
     Išvykos pabaigoje aplankėme ir pasigrožėjome Kalėdine eglute Kauno Rotušėje.                       

 

 

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS LIETUVOS KINO, TEATRO IR MUZIKOS MUZIEJUJE „VAIDINKIME SU LĖLĖMIS“

     Edukacinis užsiėmimas Lietuvos kino, teatro ir muzikos muziejuje „Vaidinkime su lėlėmis“ – tai projekto „Geresnių mokymosi pasiekimų link“ dalis. Mokytis užsienio kalbų nėra lengva, taip  atsirado idėja  organizuoti edukacinę veiklą „Mokomės kalbos vaidindami su lėlėmis“.
     Lapkričio 20 d. apsilankėme Vilniuje, kur edukacinio užsiėmimo metu sužinojome daug informacijos apie lėlių,  naudojamų lėlių teatre, rūšis, jų valdymo būdus, apie tai,  kaip jos gaminamos. Turėjome galimybę pamatyti jas iš arčiau, prisiliesti prie šių lėlių. Po išsamios vadovės paskaitos klausėme pasakos „Erškėtrožė“, vėliau pasiskirstėme vaidmenimis, „pastatėme“ savo spektaklį. Buvo įdomu valandėlę pabūti aktoriais.
     Grįžę pasidalijome įspūdžiais apie šią neįprastą  veiklą. Štai keletas minčių:
Valė: „Man labai patiko ši išvyka. Mes vaidinome lėlių spektaklį. Man padėjo šis užsiėmimas lavinti savo kalbą“.
Vaida: „Buvome edukacinėje pamokėlėje apie teatro lėles. Apžiūrėjome lėles, vaidinome jomis. Mums paaiškino, kaip galima pasigaminti lėles spektakliams. Aš norėčiau, kad  tai pritaikytų rusų kalbai“.
Milena: „Važiavome su rusų ir kūno kultūros mokytoja.  Muziejaus darbuotoja mums papasakojo apie lėles, jas parodė, perskaitė pasaką. Vėliau repetavome ir vaidinome patys pasaką „Erškėtrožė“ Buvo labai įdomi, linksma ir pamokanti veikla“.
     Pakeliui apsilankėme Gedimino pilyje. Mokytojos E. Kazlauskienė ir S. Ržeutskaja pasiūlė pasigrožėti Vilniaus senamiesčiu, prisiminti miesto įkūrimo istoriją. Daugelis mokinių į Gedimino kalną kopė pirmą kartą. Taip pat mūsų tarpe buvo ir tokių, kurie apsilankė sostinėje  pirmą kartą. Tad džiaugėmės galimybe visą tai pamatyti, įsiminti ir pasigrožėti siauromis senamiesčio gatvėmis, Valdovų rūmais.
     Dabar laukia lėlių gaminimas. Tai procesas, kuriam rimtai ruošiamės. Nors pasigaminti lėles ne taip paprasta, tikimės, kad neužilgo jau repetuosime pasirinktą vaidinimą su savo pačių padarytomis lėlėmis. Moksleiviai paruoš vaidinimą rusų (II-ąja užsienio) kalba. Laukiamas rezultatas – geresni kalbos įgūdžiai, didesnė moksleivių motyvacija, socialinis bendradarbiavimas.

                                                Rusų klb. mokytoja metodininkė S. Ržeutskaja
                                               Kūno kultūros mokytoja metodininkė E. Kazlauskienė

 

 

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS „SENOVĖS EGIPTAS“  KAUNO ŽILINSKO GALERIJOJE

     3a klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje veikloje tema ,,Senovės Egiptas“. Mokiniai pažiūrėję filmą apie Egipto įdomybes, sužinojo, kokie vaisiai ir daržovės atkeliavo į mūsų kraštą iš Egipto, kas yra faraonas, piramidė, mumija. Vėliau apžiūrėjome muziejaus ekspozicijas. Įspūdingą vaizdą paliko atmintyje tikra mumija, sarkofagas. Gidė papasakojo apie piešinių ant sarkofago reikšmę, kartu aptarėme amuletų svarbą Egipto kultūroje, įvertinome Egipto dievų gausybę ir vazų grožį, sužinojome apie piramidžių ilgaamžiškumą.
     Po ekspozicijos apžiūros žaidėme komandinius žaidimus. Dalyvavo 2 komandos „Krokodilas“ ir „Laivas“, kurios turėjo atsakyti į gidės klausimus. Teisingai atsakiusi komanda „plaukė Nilo upe į priekį, kol pasiekė piramidžių slėnį“.
     Aptarinėjant ekskursijos įspūdžius, mokiniai vienbalsiai teigė, kad labiausiai įsiminė mumija, žaidimas, vabalo skarabėjo ir dievų statulėlės.

                                    Pradinio ugdymo vyr. mokytoja S. Korolkova

 

 

PROJEKTINĖ VEIKLA 1-4  KLASĖSE „AUGU SKAITYDAMAS”

     Lapkričio 25-28 dienomis pradinių klasių mokiniai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose Kauno Vaikų literatūros muziejuje. Užsiėmimai kiekvienai klasei buvo pasiūlyti skirtingomis temomis.
     Pirmos klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „XIX amžiaus antroje pusėje gyvenusio vaiko kasdienybė“. Antroje dalyje vaikai vaidino “Kiškį drąsuolį” su popierinėmis lėlėmis ir žaislais.
     Antros klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Gilės nuotykiai Ydų šalyje” Jos metu susipažino su rašytojo V. Petkevičiaus biografija, skaitė, vaidino, improvizavo ištrauką iš knygelės.
     Trečios klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Kelionės į Tandadriką veikėjai kviečia susipažinti”. Jos metu mokiniai vaidino, improvizavo, keliavo kosminiu laivu į Žaislų planetą.
     Ketvirtos klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Vieną kartą gyveno…” Jos metu mokiniai kūrė pasakas panaudodami pasakų kortas, susipažino su stebuklinės pasakos įvykių seka.
     Vaikai išvykomis liko labai patenkinti, patyrė daug įspūdžių. Muziejuje pamatyti eksponatai, pasakų personažai paskatino skaityti daugiau knygų.

 Pradinio ugdymo vyr. mokytojos R. Jurevičienė, S. Pilsudskienė

 

 

 

PROJEKTAS „DUONOS KELIAS“

     Sveikas maistas – sveikas vaikas – sveika visuomenė. Taip pradėjome savo projektą apie duonos kelią. Grūdas po grūdo – vis į tą mažą širdelę. Taip po lašelį, po grūdelį dėjome daug žinių apie duonelės auginimą.
     Visų veiklų metu 3b kl. mokiniai mokėsi gerbti ir mylėti duonelę. Sužinojo, koks ilgas kelias, auginant duoną. Vaikai rinko informaciją apie duoną, lipdė iš molio senovinius rakandus (skirtus duonos kepimui), mokėsi minti mįsles. Savo kalboje naudojo patarles, priežodžius, palyginimus, mokėsi eilėraštukų, dainelių, žaidimų. Kartu sukūrėme knygelę „Viskas iš duonos“.
    Naujos patirties mokiniai įgavo edukacinio užsiėmimo metu Jonavos krašto muziejuje: sužinojo iš kokių grūdų kepama duona, kad ji gali būti juoda ir balta, ragavo, lygino pagal skonį, minkštumą, sudėtį. Sužinojo apie tradicijas, kaip ankščiau buvo auginama, kepama duona, ir kaip šiuo laiku.
     Projektą baigėme vakarone, į kurią buvo pakviesti mokinių tėveliai, seneliai .Vaikus džiugino aktyvus tėvelių dalyvavimas. Tėvai džiaugėsi savo vaikų pasiekimais.

 3b klasės mokytoja  V. Gustienė

 

 

 

PROJEKTO VEIKLA „KOKIA TA MANO – PIRMOJI KNYGELĖ“

     Projekto dalyviai – priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai, organizatorė – pedagogė Lilija Lapienienė. Projekto veiklos vyko visą savaitę:
Pirmadienį kalbėjome, kokios būna knygos (storos, plonos, mažos, didelės, kietais viršeliais, minkštais ir t.t.), kokių žanrų (pasakų, eilėraščių, fotoalbumai, enciklopedijos, užduočių knygelės, vadovėliai, spalvinimo knygelės ir t.t.).  Vaikai vartydami knygeles susipažino su jų įvairove.
Antradienį svarstėme, kūrėme, kokios knygelės laikymo, vartymo, skaitymo taisyklės ir kaip gydyti „susirgusias“ knygeles. Apžiūrėjom klasėje esančią biblioteką ir užsiėmėme „gydyti“ knygas.
Trečią dieną keliavome į mokyklos biblioteką, kur apžiūrėjome, kaip gyvena knygos ir kur jų ieškoti pagal tinkamą skaitytojui amžių. Bibliotekos darbuotoja Lilija Stepšienė parodė mums filmuką, kaip „gimsta“ knyga, nuo ko ji prasideda. Nustebome, kiek daug žmonių dirba prie vienos knygelės.
Likusias dvi dienas „rašėme“ piešiniais savo pirmąją knygelę „Mano autobiografija“.
     Vaikai už dalyvavimą projekte gavo padėkas ir dovanėlių: pasakų knygelę, kurią turės nuspalvinti ir pieštuką, kad ir toliau taip uoliai ir gražiai dirbtų.
     Vaikai liko labai patenkinti ir netrukus ėmėsi savo knygelių spalvinimo darbų.

 

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS „ŠILKO KELIU“

     2014 m. lapkričio 13 d. su 8b kl. mokiniai vyko į edukacinę pamoką ,,Šilko keliu“ Kauno M. Žilinsko dailės galerijoje. Pamokos pradžioje buvo rodomas trumpas filmukas apie Kiniją. Gidė mokiniams pasakojo, kad drakonas Kinijoje simbolizuoja sėkmę. Mokiniams buvo užduotis surasti penkiapirštį drakoną, kuris ras, tą visus metus lydės sėkmė, dėliojo sudėtingą dėlionę. Edukacinės programos metu išgirdome įdomių pasakojimų, sužinosite, kas pirmasis atrado popierių, laką, porcelianą, ką reiškia ilgos Budos ausys, kodėl ritinėja švytintį perlą slibinai.

Istorijos vyr. mokytoja  Irūna Januškevičienė

 

 

ISTORIJOS IR PASIRENKAMOJO DALYKO „KRAŠTO GYNYBOS“ UŽSIĖMIMAI

     2014 m. lapkričio 28 d. su 8b ir 8a kl. mokiniais vykome į Didžiojo Lietuvos etmono Jonušo Radvilos mokomąjį pulką. Vyko pamoka iš pamokų ciklo ,,Viduramžių ir Naujausiųjų laikų kario ekipuotė ir ginklai”. Mokiniai išklausę paskaitos apie šių dienų kario ekipuotę, galėjo apsirengti kario uniformą, kuprinę, kuri gali sverti iki 25 kg, šaudėme lazeriniais ginklais.

Istorijos mokytoja Irūna Januškevičienė

   

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS ,,KELIONĖ Į EGIPTĄ“ KAUNO M. ŽILINSKO DAILĖS GALERIJOJE

    2014 m. gruodžio 10 d. su 7 ir 6b kl. mokiniais vykome į edukacinę pamoką  ,,Kelionė į Egiptą” Kauno M. Žilinsko dailės galerijoje. Nukeliavome į archajišką piramidžių ir didingų faraonų šalį. Plaukėme Nilu, statėme šventyklas, žaidėme „Krokodilų ir laivų mūšį“, mokėmės hieroglifų rašto. Pamatėme tikrą mumiją, kuri, sako, kartais atgyja… 

Istorijos mokytoja Irūna Januškevičienė

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS ,,LINKSMYBĖS PAGAL GRAIKUS“ KAUNO M. ŽILINSKO DAILĖS GALERIJOJE

     2014 m. gruodžio 11 d. su 5a ir 6b kl. mokiniais vykome į edukacinę pamoką ,,Linksmybės pagal graikus” Kauno M. Žilinsko dailės galerijoje. Susipažinome ne tik su antikinio pasaulio eksponatais, bet ir graikų kultūros veikiamais vėlesnių amžių meno kūriniais. Sprendėme galvosūkį – kuris indas skirtas vynui, kuris vandeniui, o kuris pienui. Tai labai svarbu, nes sumaišius indus, galima prikelti numirėlį (!!!). Be to, puošiamės graikišku apdaru ir kilome į Olimpą. Puotavome graikiškai, nes graikai vaišėms prasimanydavo kur kas smagesnių dalykų nei valgis. Šokome graikišką sirtakį ir vaidinome tikrą tragediją pagal antikinio graikų teatro kanonus.  

Istorijos mokytoja Irūna Januškevičienė

BENDRAS LIETUVIŲ KALBOS – DAILĖS PROJEKTAS „MINČIŲ FĖJA“

     Po kelių dienų bus baigta spausdinti ir mokyklos bendruomenei ir socialiniams partneriams pristatyta spec. poreikių mokinių  kūrybos knygelė „Ir atskrido minčių fėja“.
     Knygelės parengimo iniciatorė yra lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Regina Šereikė.
    Projekte dalyvavo lietuvių kalbos mokytoja Jovita Kareivienė, spec pedagogė Sonata Paliukienė, dailės mokytoja Edita Janavičienė. Knygelę iliustravo mūsų mokyklos mokiniai. Jos turinį sudaro mokinių eilėraščiai, žodžiai  mokytojui, mintys rudens tema, svajonės.

 

EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS „SALDŽIOJI LABORATORIJA“

     2b klasės mokiniai (klasės vadovė Violeta Gaidamavičienė) dalyvavo edukacinėje išvykoje „Saldžioji laboratorija“. Užsiėmimo metu mokiniai sužinojo iš kur atsirado šokoladas, kokios rūšies jis būna, galėjo įvertinti įvairaus šokolado skonį. Mokiniams didžiausią įspūdį paliko saldainių gaminimo technologija. Kiekvienas pasigamino ir išradingai papuošė keturių rūšių saldainius. 

 

NETRADICINĖ MATEMATIKOS PAMOKA

     2014-11-19, 9 kl. mokiniams organizavau netradicinę matematikos modulio pamoką (veikla iš konkurso projekto „Aukštesnių mokymosi pasiekimų link“) Jonavos „SEB“ banke. Mokiniai susipažino su paprasčiausiomis banko funkcijomis. Banko darbuotoja Jūratė papasakojo apie banko darbuotojo profesiją. Mokiniai grįžę į pamoką atsakinėjo į testo klausimus. Testas buvo paruoštas, atsižvelgiant į informaciją, su kuria mokiniai susipažino banke. Patenkinami testo rezultatai patvirtino, kad mokiniai klausė atidžiai, daug informacijos įsiminė.

Matematikos vyr. mokytoja R. Arlauskienė

VAIZDINĖ DIDAKTINĖ MEDŽIAGA

     Matematikos vyr. mokytojas Vytas Pugačiauskas mano, kad pamokose naudojant vaizdinę didaktinę medžiagą, sudarys platesnes galimybes diferencijuoti užduotis pagal mokinių gebėjimus ir tuo pačiu siekti geresnių matematikos žinių. Džiugu, kad, laimėtas projektas prisideda prie tikslų įgyvendinimo:
1. Už 300 litų nupirkta mokomoji vaizdinė medžiaga skirta 5-10 klasių mokinių algebros žinių gilinimui ir gebėjimų lavinimui.
2. Už 400 litų nupirkta mokomosios vaizdinės didaktinės priemonės skirtos 5-10 klasių mokinių geometrinių žinių gilinimui ir gebėjimų lavinimui.

LIETUVIŲ KALBOS IR BIBLIOTEKOS PROJEKTAS „SKAITAU IR AUGU“

     Projektas buvo organizuojamas III etapais. Dalyviai – 5-10 kl. mokiniai. Organizatoriai: lietuvių klb. mokytoja metodininkė Regina Šereikė, bibliotekininkė Lilija Stepšienė.
     I etapo veiklos metu mokiniai užaugino skaitymo medį „Augu skaitydamas“. Ant jo lapų dalijosi  mintimis apie draugystę su knyga:
     „Knyga – tai fantazijų šalis. Skaitydami mes papildome mūsų galveles fantazijomis“.  Gabija Sarkanaitė, 5a klasė.
     „Knyga - mano geriausia draugė. Skaitydama aš lavinu vaizduotę. Turtinga vaizduotė padeda kurti rašinėlius“. Gabija Krikštaponytė, 5a klasė.
     „Man patinka skaityti knygas, nes jos būna linksmos ir įdomios“. Eva  Gecevičiūtė, 5b klasė.
     „Knygos man padeda rasti atsakymus į daugumą klausimų, tampu protingesnė“. Gabija Valuntaitė, 5b klasė.
     „Knyga – tai svajonių šalis. Vos tik atsiverčiu pirmą puslapį, jau tampu jos veikėju. Man  nereikia  paveikslėlių, kad žinočiau, kaip veikėjai atrodo. Aš skaitau , nes man įdomu“. Gytis Taučas, 5 b klasė.
     „Aš be knygų  skaitymo negaliu išbūti nė vienos dienos. Knygos mane moko gražiai bendrauti su žmonėmis, reikšti mintis, suteikia daug informacijos“.  Aliona Plečkaitytė , 9 klasė.
     „Mano nuomone, knygų skaitymas yra malonumas. Skaitydami knygas galime atsipalaiduoti ir bent trumpam pasinerti į herojų gyvenimo sūkurį, juos įsivaizduoti, kartu su knygos herojais mylėti, išgyventi...“. Indrė Rimkutė, 10 klasė.
     II-ojo etapo veiklos metu parašytas mintis iliustravo ir sudarė savo minčių knygelę „Skaitau ir augu“.
     Keletas minčių iš parengtų knygelių:
     „Aš skaitau knygas, nes man įdomu. Randu pamokančių istorijų, vertingų patarimų“.  Kamilė Vasiukovaitė, 5b klasė.
     „Man knyga – informacijos ir žinių šaltinis apie mūsų gyvenimą, gamtą, visatą“.   Grantas Stakoveckis, 5 b klasė.
    „Mano šeimoje knyga yra saugoma ir mylima. Man labai patinka skaityti fantastines knygas“. Orinta Vaitkevičiūtė, 7 klasė.
     „Man knyga yra džiaugsmas. Mano šeimoje skaito tik vaikai“.  Valė Vašurenkina, 7 klasė.
    Baigiamasis projekto etapas vyko mokyklos bibliotekoje. Mokiniai pristatė skaitomas knygas, įvertino veikėjų santykius, poelgius, pasakojo apie jų gyvenimo būdą, patirtus nuotykius, nesėkmes. Pateikė įdomių ir pamokančių pavyzdžių iš veikėjų gyvenimo, darė išvadas ir dalijosi mintimis, kaip patys pasielgtų vienoje ar kitoje situacijoje.
     Apibendrindami savo knygų pristatymus mokiniai kvietė ir draugus tapti aktyviais skaitytojais, draugauti su knyga.
     Visi dalyvavusieji už draugystę su knyga buvo apdovanoti  knygelėmis.

 

 

 

EDUKACINĖ PAMOKA - EKSKURSIJA SALOMĖJOS NĖRIES MEMORIALINIAME MUZIEJUJE

     Lapkričio 26 dieną Jonavos rajono Ruklos Jono Stanislausko pagrindinės mokyklos 6 klasių mokiniai kartu su bibliotekininke Lilija Stepšiene ir lietuvių kalbos mokytoja Jovita Kareiviene vyko į Salomėjos Nėries memorialinį muziejų Palemone. Ten mokiniai sužinojo naujų faktų iš poetės gyvenimo, pamatė namą, kuriame poetė gyveno paskutiniuosius savo gyvenimo metus, savo akimis išvydo pirmuosius eilėraščių rinkinių leidimus. Taip pat perskaitė pirmąjį S. Nėries eilėraštį, skirtą draugei. Jis muziejuje pateiktas fotografijos būdu stende. Mokiniams įdomu buvo apžiūrėti asmeninius poetės daiktus, kurie išlikę. Įdomiausia mokiniams buvo patiems vaidinti eiliuotą S. Nėries poemą „Eglė žalčių karalienė“. 

 

 

VOKIŠKOJI IR LIETUVIŠKOJI KURŠIŲ NERIJA

     Mokykloje laimėtas projektas davė nepakartojamą ir neįkainojamą galimybę mūsų vaikams parodyti vokiškąjį paveldą Lietuvoje, tačiau ekskursija „Vokiškoji ir lietuviškoji Kuršių Nerija“ su gidu pasiūlė mums daugiau nei tikėjomės. Gidės Daivos Medveckienės kompanijoje praleidome ilgas valandas, tačiau laikas mums neprailgo, o ir Neringą pamatėme kitomis spalvomis ir kitokiu reljefu- tokio niekada nebūtume ir pastebėję be profesionalo istoriko pagalbos.
Jau kelte jautėsi kokia ypatinga šiandien bus diena. Visų pirma, Kuršių kraštas pasitiko mus gražiu oru- juk ne veltui Kuršių Nerija laikoma daugiausiai saulėtų dienų metuose sulaukiančiu kraštu Lietuvoje dėl savo geografinės padėties. Visų antra,  mūsų keltui atliekant nelabai įprastus manevrus prasilenkiant su krovininiu laivu, keltas, rodėsi, be perstojo suko ir suko ratus leisdamas mums grožėtis Klaipėdos ir Smiltynės vaizdais. Dar vienas geras ženklas mus aplankė Parnidžio kopoje kai tolumoje išvydome retą Jūrinio erelio sklandymą nuo jūros prie marių. Retas jis ne tuo, kad tai vienintelis kormoranų, naikinančių mūsų medžius priešas, o tuo, kad turime tik vieną vienintelę jūrinio erelio šeimą. Pamatyti jį sklandant- tikra garbė.
     Ekskursijoje su gidu aplankėme Nidoje esančią Tomo mano trobelę, o vokiečių architektūra Juodkrantėje ir Nidoje mums padarė įspūdį. Lietuvos pagonių raganų kalnas primenantis Valpurgijos naktį Vokietijoje leido pasportuoti, gerai praleisti laiką bei sugalvoti norus ir atspėti mįsles.Taip pat daug sužinojome ir apie gamtą: kopų susidarymą, gyvūnų rūšis gyvenančias Neringoje bei šernų daromą žalą žolei.
     Tačiau labiausiai nustebino neplanuotai įgytos istorinės žinios apie ilgalaikę Memelio (Klaipėdos) krašto istoriją: matėme prūsų, lietuvių ir vokiečių pralietą kraują bei apkasų žymes Juodkarantės marių pakrantėje, o ekskursijos pabaigoje, kai jau kojos ilsėjosi šiltame autobuse, o už lango sutemos atnešė vėją mums po ratais pučiantį šlapią sniegą, autobuso ekrane pasirodė tikrieji Kuršiai su savo tradicijomis, pasakojimais, suvaidintomis situacijomis ir Memelio krašto dainomis atnešę ramybę ir sėkmingos kelionės palaimą.
     Žinojome, kad pinigai nėra išleisti veltui ir kad kelionė vaikams davė naujų pojūčių, naują supratimą, naujas žinias.
Nieko nėra maloniau, ne išgirsti vaikų "Tai buvo geriausia ekskursija mano gyvenime". Už gražų elgesį vairuotojas pasiūlė vaikams skanų desertą- apsilankymą „MEGOS“ prekybos centre. Ko dar gali geisti mokinio ir mokytojo širdis? Tik gero laiško ar rašinio vokiečių ar anglų kalbos pamokoje.

 

 

Ruklos mokyklos pradinių klasių mokiniai  aplankė Lietuvos jūrų muziejaus delfinariumą. Lietuvos jūrų muziejuje gyvena Juodosios jūros delfinai – afalinos. Vaikai daug sužinojo apie šiuos nuostabius gyvūnus, pamatė ir neseniai gimusi delfinuką. Jis neatsitraukdavo nuo mamos, nuolat plaukiodavo šalia jos. Mokiniai ir mokytojai buvo tiesiog apžavėti delfinų pasirodymu. Delfinai moka piešti, moka aukštai iššokti iš vandens ir apsiversti, žaisti krepšinį, šokti. Jie yra labai protingi, gudrūs, smalsūs ir draugiški. Patirti įspūdžiai, džiaugsmas, susižavėjimas ir nuostaba išliks visam gyvenimui. Visko tiesiog neįmanoma pamiršti. Mes esame dėkingi gyvenimui už šią nuostabią dovaną.

Kelionės organizatorė mokytoja Svetlana Korolkova

 

  

Mokinių keramikos darbų projektinės veiklos

Informacija atnaujinta: 2016-12-04 15:53:38